هنر ميهن يو

ساخت وبلاگ
  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:35

محبوب ترین استاندارد جهانی مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی برای اولین بار در سال 2003 منتشر گردید و آخرین نسخه از ISO 13485 ، استاندارد جهانی سیستم های مدیریت کیفیت برای صنعت تجهیزات پزشکی ، با بیش از 27،000 گواهی در سطح جهان، در 25 فوریه 2016به چاپ رسیده است.

استاندارد ISO 13485 یک چارچوب موثر را به‌منظور رعایت الزامات جامع مدیریت کیفیت سیستم‌های پزشکی فراهم می‌کند که برای رعایت و نشان دادن انطباق به الزامات قانونی توسط تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات پزشکی ارایه شده است.

این استاندارد، پشتیبان طراحی یک سیستم مدیریت کیفیت است که هدف آن ایجاد و حفظ اثربخشی فرآیندهای تولید از نظر طراحی سازگار، توسعه، نصب و راه اندازی و تحویل دستگاه های پزشکی و یا خدمات مربوطه است و بطور کلی یک نسخه جدید قابل اجرا در سراسر زنجیره تامین یک دستگاه پزشکی است.

با استفاده از ISO 13485، سازمان قادر به نشان دادن انطباق فرآیند با الزامات قانونی و مدیریت ریسک است که بهترین روش برای کیفیت و ایمنی و ارائه اعتماد به نفس به بیماران خواهد بود.

برخی از تغییرات کلیدی به ISO 13485 عبارتند از:

• تسلیح الزامات قانونی جهانی

• ورود به مدیریت ریسک و خطر بر اساس تصمیم گیری در سراسر سیستم مدیریت کیفیت

• الزمات جدید در ارتباط با اعتبار سنجی، تأیید، و فعالیت های طراحی

• تقویت فرآیندهای کنترل کننده

• افزایش تمرکز در مورد مکانیسم بازخورد

• نیاز بیشتر، صریح و روشن برای نرم افزار اعتباربخشی در برنامه های مختلف.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:34

دکوراسیون اداری دارای سبک و قانون های است که نسبت به نیاز و سلیقه های متفاوت در مبلمان اداری هر زمانی قابلیت تغییر پذیری را دارد.

هماهنگ کردن محیط کاری با ایده ها و سلیقه های جدید برای خلق فضایی اثرگذار و زیبا تردر محیط اداری به مبلمان اداری وابسته است.

طراحی داخلی محیط اداری و مبلمان اداری نقش به سزایی در كيفيت فضای ساختمان ايفا مي كند. نحوه چيدمان مبلمان اداری و تقسيم بندی فضا ها برای مبلمان اداری، جنسيت و رنگ پوشش كف، سقف و ديوارها نور پردازی، مبلـمان اداری و دیگرقسمت ها تعيين كننده زيبايي و كار آمدی محیط کار و فضاهای داخلي هستند. امروزه تاثير طراحی داخلی در محیط اداری بر آرامش ومجموعه هنجارهای عصبی در فضاهای اداری اثر بخشی بسيار بديهی دارد..

عملکرد
عناصری که باید در نگاه اول مدنظر قرار گیرد عملکرد و نوع پردازش آن فضا است. یک چهار دیواری می‌تواند به عنوان، اتاق خواب، اتاق خواب کودک یا والدین،پذیرایی،حال،آشپزخا نه، سالن ورزش،اتاقی از اداره کارمندان و مدیران اداری برای فعالیت مشخص باشد. ضروری می باشد با استفاده ازاستانداردهای معماری مثل نورپردازی ورنگ و چیدمان صندلی اداری ومبلمان اداری تقسیم گردد تا نوع فعایت مبلمان اداری کارمندان و مبلمان اداری مدیران مبلمان اداری مراجعه کنندگان درهر مکان دقیقآ مشخص شود.

افراد
نیازهای افراد یک خانواده یا یک سازمان اداری با دیگر اعضای آن مساوی نیست. وجود افراد مختلف از نظر جنسیت و سنی اصولا در محیط اداری نوعی تزئین خاص را به همراه دارد. خصوصیات روحی و روانی افراد یک خانواده یا محیط کار در زمانی که با هم یا باهم نیستند نیز از عواملی بسیار مهم در چیدمان خانه یا مبلمان اداری و صندلی های اداری و میز های اداری بشمار می رود به همین علت داشتن طرح های متنوع در چیدمان مبل و صندلی اداری در مبلمان اداری و یا حتی دانستن سلیقه اعضای آن محیط برای اعمال نظر آنها ضروری است.

آسایش
در نظر گرفتن آسایش راحتی افراد محیط اداری در مبلمان اداری بیشتر از زیبائی در دکوراسیون داخلی اداری مبلمان اداری اهمیت دارد. دکوراسیون زیبا وقتی آسایش افراد در آن لحاظ نشده باشد عملا آن اتاق را تبدیل به انباری یا فضایی بدون کارایی تبدیل می کند. محیط کار و استراحت کارمندان اگر مناسب وآرمش بخش نباشد دارای محیطی کسالت بار می شود. نقش مهم معماری و دکوراسیون داخلی اداری و مبلمان و صندلی اداری در واقع ایجاد محیطی آرام برای کار کارمندان است.

ویژگی ها
وییو و دید اتاق، نور طبیعی و انتخاب رنگ مناسب محیط اداری نسبت به نوع کاربری از آن محیط از دیگر خصوصیات معماری ساختمان اداری و مبلمان اداری و صندلی اداری از دیگر عواملی هستند که قبل از شروع طرح باید درنظر گرفته شود.این عوامل قسمت های ثابتی هستند که تغییر آنها پس از اتمام کار دیگر امکان پذیر نیست به همین خاطر ترکیب این عوامل را طوری باید انجام داد که از نکات مثبت این عوامل بهره برد.

سبک های معماری اداری

معماری اداری سبک های گوناگونی دارد که هر سبک بیان گر یک ایده و سلیقه است . این سبک ها عبارتند از مدرن . کلاسیک. فولدینگ. اسلامی . ارگانیک و....

تعاریف برخی ازسبک ها اداری:

دکوراسیون مدرن اداری :
یکی از اصل های دکوراسیون مدرن سادگی وسایل مبلمان اداری و صندلی های اداری است. در دکوراسیون مدرن هر چه مبلمان اداری و صندلی اداری کمتر باشد، جلوه زیبا تری دارد.
بیش از هر چیز سادگی و خلوتی مبلمان اداری و صندلی اداری مورد بررسی است و اغلب مبلمان اداری و صندلی اداری از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.

همچنین با دقت برانتخاب رنگ در مبلمان اداری و صندلی اداری میتوان به سبک مورد نظر نزدیک شد.

دکوراسیون کلاسیک اداری:

مبلمان اداری کلاسیک به فضا احساس شکوه و بزرگی و اعتبار می‌بخشد. دکوراسیونی جذاب و دل‌انگیز می سازد با نظم

همچنین باعث می شود برای مهمانان خود حس وارد شدن به مکانی دارای اعتبار وقدمت قابل اطمینان را فراهم سازد.

سبک فولدینگ اداری:

مبلمان اداری فولدینگ عمودگرایی و طبقات را مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند .در این سبک همه چیزمسطح می باشد

سبک اسلامی اداری:

هر طرح معماری و مبلمان اداری به سه عنصر اجتماعی بستگی دارد. 1

1جامعه ای که به آن طرح نیازمند است

2 شخص یا اشخاصی که از اجرای طرح پشتیبانی می کنند

3 معمارانی که طرح را اجرا می کنند.

اهمیت معماری اسلامی و مبلمان اداری اسلامی وقتی آشکار می شود, که بدانیم در ساخته های این دوره به کاربرد مادی و معنوی بناها که از مهمترین ویژگی های آن است توجه شده است.

سبک ارگانیک اداری:

معماری و مبلمان اداری فقط نوعی فعالیت یا رویداد یا قسمت های از دست سازها نیست حتی هنر صرف هم نیست . معماری و مبلمان اداری برای تمام امور انسانی بنیادی است و از همان آغازبدون آن امکان بوجود آمدن تمدن یا فرهنگی وجود نداشت. معماری اجتناب ناپذیروبی پایان و نیازاست .

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:34

آلودگی هوا این روزها نقش فزاینده‌ای در رشد آمار بیماری اوتیسم میان کودکان در سطح بین المللی دارد. بر طبق مطالعات مرکز کنترل بیماری آمریکا (CDC)، تنها در کشور آمریکا، از بین هر ۵۰ کودک، ۱ نفر مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شده است. این آمار نشان دهنده ۷۲ درصد رشد، از سال ۲۰۰۷ است. اعداد و ارقام هم چنین میان کودکان پسر بالاتر است.
در مناطقی که سطح آلودگی هوا بالا است، آمار ابتلا به بیماری اوتیسم نیز بالاتر است. برای مثال در ایالت نیوجرسی، از هر ۴۸ کودک، یک نفر و از هر ۲۸ کودک پسر، یک نفر مبتلا به اوتیسم است.

اوتیسم چیست؟
اوتیسم و اختلال طیف اوتیسم (ASD) هر دو عباراتی برای توصیف ناهنجاری هایی هستند که توانایی رشد و توسعه مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، معمولا در مناسبات اجتماعی خود دچار مشکل هستند. آن ها ممکن است دچار نقص در توانایی های ارتباطی باشند و یا رفتارهای تکراری از خود نشان دهند. بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم توانایی های بصری، موسیقایی، ریاضی و هنری بسیار بالایی دارند. تعداد معدودی از افراد اوتیسمی دچار نقصان ذهنی و یا توانایی های دیگر هستند. بیماری اوتیسم به تنهایی علت مشخصی ندارد اما طبق تحقیقات انجمن اوتیسم آمریکا این حقیقت پذیرفته است که اوتیسم توسط ناهنجاری های ساختاری و یا کاربردی مغز ایجاد می شود.
گروه های ایجاد آگاهی اوتیسم می گویند که بیشتر موارد اوتیسم شامل ترکیبی از مشکلات ژنتیکی و عوامل محیطی هستند. سن والدین در زمان بارداری نیز نقش مهمی دارد. بیماری های دوران بارداری هم تاثیر مستقیمی بر تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم دارند.

اوتیسم و کیفیت هوا
عوامل محیطی از جمله کیفیت هوا نقش مهمی در این بیماری دارند. یک تحقیق جدید از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داده است که کودکانی که دارای یک ژن خاص (MET) هستند و در مناطق آلوده زندگی می کنند، ۳ برابر کودکان بدون ژن MET و ساکن مناطق تمیز احتمال ابتلا به اوتیسم را دارند.
یک تحقیق جدید دیگر که توسط محققین دانشگاه هاروارد انجام شده است، بین آلاینده هایی خاص و اوتیسم ارتباطی را شناسایی کرده اند. زنانی که به خصوص در دوران بارداری، در معرض مقادیر بالایی از ذرات معلق حاصل از احتراق سوخت ماشین ها و یا جیوه هستند، ۲ برابر بیشتر از حالت عادی احتمال به دنیا آوردن فرزند مبتلا به اوتیسم را دارند. زنانی که در معرض سرب، منگنز و کلرید متیلن قرار دارند نیز احتمال به دنیا آوردن فرزند اوتیسمی را دارند. ریسک این گروه کمتر از گروه جیوه و آلاینده های معلق ترافیکی است. در این تحقیقات از داده های مرکز حفاظت محیط زیست آمریکا برای تخمین میزان تماس زنان باردار باآلاینده های ذکر شده، استفاده شده است.
راه هایی برای کاهش خطرات محیطی
گروه های ایجاد آگاهی بیماری اوتیسم، می گویند زنان باردار باید برای کاهش تماسشان با آلاینده های شیمیایی و سایر آلاینده های مرتبط با بیماری اوتیسم، اقدامات جدی انجام دهند. این موضوع برای زنانی که در مناطق آلوده زندگی می کنند اهمیت بالاتری دارد. برخی از راه های کاهش تماس به شرح زیر است:

۱. جیوه: زنان باردار باید در مصرف ماهی و تن دقت کنند. برخی از لوازم آرایش نیز دارای مقادیری جیوه هستند و باید از آن ها پرهیز شود.
۲. سرب: باید از مشاغل و فعالیت هایی که افراد در آن ها در معرض سرب قرار می گیرند، پرهیز شود. سرب جزو ذرات معلقی است که شیمیایی محسوب می شوند. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب با فیلتر هپای استاندارد می تواند این ذرات را جذب کند.
۳. آلاینده های معلق ترافیکی: ذرات معلق ریز و فوق ریز با توجه به ابعادشان، بزرگترین خطر برای سلامت افراد محسوب می شوند، زنان باردار باید از قرار گرفتن در معرض آلاینده های ترافیکی تا حد امکان جلوگیری کنند. افرادی که منزلشان در مجاورت اتوبان و یا بزرگراه قرار دارد می توانند با تهیه یک دستگاه تصفیه هوای مناسب برای تصفیه ذرات معلق ریز و فوق ریز هوای منزلشان اقدام کنند.
۴. گازهای شیمیایی مانند بنزن: با دوری از تماس غیر ضروری از مناطق آلوده ترافیکی میتوان تماس با این آلودگی را کم کرد. هم چنین تهیه یک دستگاه تصفیه هوای مناسب مجهز به یک فیلتر کربن اکتیو استاندارد نیز می تواند مفید باشد.

برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ ما مراجعه کنید [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:33

درب های ضد سرقت که از استاندارد های روز جهانی بحره میبرند در مقایسه با درب های دیگر دارای ویژگیهای بسیاری میباشد که میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- در قسمت داخلی درب های ضد سرقت از یک لایه ورقه فلزی بسیار محکمی استفاده میشود که می تواند مانع شود از ورود و نفوذ سارقان .

۲- درب های ضد سرقت دارای عایق صوتی میباشند.
۳- درب های معمولی بر خلاف درب های ضد سرقت از یه نقطه به چهارچوب متصل نمی شوند و با بهره گرفتن از قفل ها و ساختار گاو صندوق ها، این گونه درب ها از چندین نقطه به چهارچوب متصل میشوند که این مورد از ویژگیهای منحصر به فرد درب های ضد سرقت میباشد.
۴- در ساخت این گونه درب ها برای جلوگیری از حریق از سنگ پشم نسوز هم استفاده میشود که عایق حرارت میباشد البته ساخت این درب ها به گونه ای باید باشد که با رعایت استاندارد های لازم در هنگام آتش سوزی مانع از ورود و کمک رسانی نیروهای امدادی نگردد
۵- ضخامت ورقی که در آن ها به کا رفته از یک میلی متر بیشتر است که این موضوع خود بیانگر امنیت و استحکام این نوع درب هاست
۶- در دور و اطراف این درب ها از یک نوار یا زه لاستیکی به دلیل جلوگیری از ورود گرد و خاک و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده شده است
۷- ساختار این گونه درب ها به گونه ای میباشد که بعد از نصب در چهارچوب غیر قابل اهرم کردن میباشد
۸- در درب های ضد سرقت دارای قفل هایش دارای ۱۱ زبانه میباشند که در سه جهت مختلف عمل میکنند
۹- به دلیل نصب آسانی که درب های ضد سرقت دارند این موضوع سبب شده که در انتهای عملیات ساخت و ساز اقدام به نصب درب های ضد سرقت شود که این خود باعث میشود کمترین آسیب به درب وارد شود
۱۰- تنوع بسیار زیاد قیمت با توجه به مواد استفاده شده در آن
۱۱- دیر خراب شدن درب و ابزار یراق آن
۱۲- نصب آسان
۱۳- زنگ اضافی و دوربین چشمی که در داخل خود در قرار گرفته است.
۱۴- تنوع در ابعاد و ضخامت های آن
۱۵- قفل های شب بند
۱۶- روکش های متنوع از جنس های مختلف
۱۷-عایق اتلاف انرژی
۱۸- ضد آب بودن
۱۹- جلوگیری از صدا یا کاهش دهنده صدا
۲۰- تنوع در ظاهر و زیبایی آن و همچنین رنگ بندی متنوع آماده

در واقع درب های ضد سرقت ویژگی های بسیار زیادی نسبت به در بهای معمولی دارند مخصوصا از لحاظ بحث امنیت میتوان اینگونه درب ها را جایگزین بسیار مناسبی برای درب های معمولی دانست

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:31

شرکت با مسئولیت محدود در موارد ذیل منحل شود :
1- وقتی که شرکت مقصودی را که برای آن تشکیل شده انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد.
2- وقتی که شرکت برای مدت معین تشکیل و مدت منقضی شده باشد.

3- در صورتی که شرکت ورشکست شود.
4-در صورت تصمیم عده ای از شرکا که سهم الشرکه آن ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد.
5- در صورتی که به واسطه ضررهای وارده نصف سرمایه شرکت از بین رفته و یکی از شرکا تقاضای انحلال کرده و محکمه دلائل او را موجه دیده و سایر شرکا حاضر نباشند، سهمی را که در صورت انحلال به او متعلق می گیرد پرداخته و او را از شرکت خارج نمایند.
6- در مورد فوت یکی از شرکاء اگر به موجب اساسنامه پیش بینی شده باشد ( مواد 93 و 114 ق . ت)
اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب می شوند:
الف) موسسین و مدیرانی که برخلاف واقع پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی و تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی رادر اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند، اظهار کرده باشند.
ب) کسانی که به وسایل متقلبانه سهم الشرکه غیرنقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم کرده باشند.
ج) مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزور، منافع موهومی را بین شرکاء تقسیم کنند ( م 115 ق.ت).
21- ثبت کلیه شرکتهای مذکور( سهامی عام، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی نسبی، مختلط سهامی، مختلط غیرسهامی، تعاونی) در این قاون (قانون تجارت) الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکت ها است. (م 195 ق . ت)
22- در ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت، خلاصه شرکتنامه ها و منضمات آن طبق نظامنامه وزارت عدلیله اعلان خواهد شد. (م 196 ق. ت)
23- در هر موقع که تصمیماتی بر تغییر اساسنامه شرکت یا تمدید مدت شرکت زائد بر مدت مقرر یا انحلال شرکت (حتی در مواردی که انحلال به واسطه انقضای مدت شرکت صورت می گیرد) و تعیین کیفیت تفریق حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت یا تغییر اسم شرکت اتخاذ شود، مقررّات مواد 195 (بند 21) و 197 (بند 22) لازم الرعایه است. (م 200ق. ت )
24- در هر گونه اسناد و صورت حساب ها و اعلانات و نشریات و سایر مواردی که به طور خطی یا چاپی از طرف شرکت مذکور در این قانون( به استثنای شرکتهای تعاونی) صادر شود، سرمایه شرکت صریحاً باید ذکر گردد و اگر تمام سرمایه پرداخته نشده، قسمتی که پرداخته شده نیز باید صریحاً معین شود. شرکت متخلف به جزای نقدی محکوم خواهد شد. (م 201 ق. ت)
25- در شرکت های سهامی و شرکتهای با مسئولین محدود وشرکت های تعاونی امر تصفیه به عهده مدیران شرکت است. مگر آنکه اساسنامه یا اکثریت مجمع عمومی شرکت ترتیب دیگری مقرر داشته باشد. (م 213 ق. ت )

26- هر شرکت تجاری ایران مذکور در این قانون (قانون تجارت) و هر شرکت خارجی که بر طبق قانون ثبت شرکت ها مصوب خرداد 1310 مکلف به ثبت است، باید در کلیه اسناد و صورت حسابهای واعلانات و نشریات خطی یا چاپی خود در ایران تصریح نماید که در تحت چه شماره ثبت در ایران به ثبت رسیده و الا محکوم به جزای نقدی خواهد شد. ( قسمتی از م 220 ق. ت)
27- انتخاب بازرس در شرکت یا مسئولیت محدود اختیاری است.

28-انتخاب روزنامه برای درج آگهیهای دعوت شرکت در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
29- پس از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود باید حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ ثبت، نسبت به تهیه دفاتر قانونی ( دفتر روزنامه و کل) و پلمپ آن ها در اداره ثبت شرکت ها اقدام نمایند.
ماده 11 – وظایف مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده
الف)استماع گزارش هیات مدیره در امور مالی و تصویب تراز و حساب سود و زیان شرکت
ب)تصویب پیشنهاد سود قابل تقسیم و از طرف هیات مدیره
د)انتخاب هیات مدیره و در صورت لزوم بازرس
ماده 12- وظایف مجمع عمومی فوق العاده
الف: تغییر اساسنامه یا الحاق یا حذف یک یا چند موارد اساسنامه
ب)تنظیم اساسنامه جدید یا تبدیل نوع شرکت
ج)افزایش یا تقلیل سرمایه شرکت
د)تصویب ورود شریک یا شرکای جدید به شرکت
ماده 13- تصمیمات شرکا در مجمع عمومی فوق العاده با موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عادی دارند و در مجمع عمومی طبق دستور ماده 106 قانون تجارت معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.
ماده 14-هیات مدیره شرکت مرکب از . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . نفر خواهد بود که در مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده از بین شرکا و یا از خارج انتخاب می شوند.
ماده 15- هیات مدیره از بین خود یا خارج از اعضا یک نفر را به سمت رئیس هیات مدیره و یک نفر را به سمت مدیرعامل انتخاب و همچنین می تواند برای اعضاء خود سمت های دیگری تعیین نماید. ضمنا مدیرعامل می تواند با حفظ سمت به عنوان رئیس هیات مدیره نیز انتخاب شود.
ماده 16- . . . . . . . . نماینده قانونی و تام الاختیار شرکت بوده و می تواند در کلیه ی امور مداخله و اقدام نماید. مخصوصا در موارد زیر:

امور اداری از هر قبیل، انجام تشریفات ، حفظ و تنظیم فهرست دارایی شرکت و تنظیم بودجه و تعیین و پرداخت حقوق و انجام و هزینه ها رسیدگی به محاسبات، پیشنهاد سود قابل تقسیم سالیانه، تهیه آیین نامه های داخلی، اجرای تصمیمات مجامع عمومی، ادای دیوان و وصول مطالبات، تأسیس شعب، واگذاری و قبولی نمایندگی، انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصین و کارمندان و کارگران، عقد هرگونه پیمان با شرکتها، بانکها، ادارات اشخاص خرید، فروش و اجاره اموال منقول و غیرمنقول و ماشین آلات و به طور کلی وسائل مورد نیاز و همچنین معاملات به نام و حساب شرکت، مشارکت با سایر شرکتها و شخصیت یا حقیقی و حقوقی استقراض با رهن یا بدون رهن و تحصیل اعتبار و وامدادان و وام گرفتن از بانک ها و اشخاص و شرکتها و باز کردن حساب جاری و ثابت در بانک ها، دریافت وجه از حساب های شرکت، صدور، ظاهر نویسی و پرداخت بروات و اسناد و سفته ها هزینه ها و مرافعات، چه شرکت مدعی باشد و چه مدعی علیه، در تمام مراحل، با تمام اختیارات از رجوع به دادگاه های صالحه ابتدایی و استیناف و دیوان عالی کشور، انتخاب وکیل و وکیل توکيل ، دادن اختیارات لازمه به نامبرده و عزل آن، قطع وفصل دعاوی یا صلح و سازش، اختیارات فوق جنبه محدودیتی نداشته و هر تصمیم را که هیات مدیره جهت پیشرفت شرکت اتخاذ نماید، معتبر می باشد.
ماده ۱۷ - جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات هیأت مدیره با اکثریت آراء معتبر است،
ماده ۱۸- دارندگان حق امضاء در شرکت:
دارندگان حق امضاء اوراق و اسناد بهادار از قبیل چک، سفته، برات، اسناد تعهد آور و قراردادها را هیات مدیره تعیین میکند.
ماده ۱۹- هر یک از اعضای هیات مدیره میتواند تمام یا قسمتی از اختیارات و همچنین حق امضا خود را به هر یک از شرکا برای هر مدت که صلاح بداند تفویض نماید و همچنین هیات مدیره می تواند تمامی یا قسمتی از اختیارت خود را به مدیر عامل تفویض نماید.
ماده ۲0- سال مالی شرکت، از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفندماه همان سال خانمه مییابد به سینمای سال اول که ابتدای آن از تاریخ تاسیس شرکت است.
ماده ۲۱- تقسیم سود، از درآمد شرکت در پایان هر سال مالی هزینه های اداری، حقوق کارکنان و مدیران استهلاکات، مالیات و سایر عوارضی دولتی کسر و پسری از وضع صدای s: بایت ذخیر قانونی بقیه که سود ویره است به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم خواهد شد.
ماده ۲۲-فونت با محوریت هر یک از شرکا باعث انحلال شرکت نخواهد شد و وراث شریک متوفی و یا ولی محجور می تواند به شراکت خود ادامه دهند. در غیر این صورت بایستی سهم الشرکه خود را پس از انجام تشریفات قانونی دریافت و یا به شریک دیگری منتقلی و از شرکت خارج شوند.
ماده ۲۳- انحلال شرکت: شرکت، مطابق مواد قانون تجارت منحلی خواهد شد.
ماده ۲۴- در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده شرکاء رأی به انحلال شرکت دهد. یک نفر از بین شرکا و یا خارج از شرکت به سمت مدیر تصفیه خواهد شد. وظایف مدیر تصفیه طبق قانون تجارت می باشد.
ماده ۲۵- اختلافات حاصله بین شرکا شرکت، از طریق حکمیت و داوری حل و فصل خواهد شد.
ماده ۲۶- در سایر موضوعاتی که در این اساسنامه قید نشدهاست. مطابق مقررات قانون تجارت ایران و سایر قوانین موضوعه عملی و رفتار خواهد شد.
ماده ۲۷- این اساسنامه در ۲۷ ماده و یکی تبصره تنظیم شد و به امضای کلیه مؤسسین شرکت به اسامی ذیل رسید و تمام صفحات آن امضا شد.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:31

درصورتیکه موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می شود. موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- لوله های سوخت، گرفتگی دارد.
ب- سوخت، در باک موجود نیست.
ج- در لوله های فشار ضعیف، هوا وجود دارد.
ه- فیلتر سوخت، بسته شده است.
و- پمپ اولیه، کار نمی کند.

- لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم آن ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید - سوخت باک را بازدید کنید - مدار را هوا گیری کنید - در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید - سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید.

در صورتیکه لرزش دارد یا اصطلاحا" موتور می کوبد ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.
ب-گژن پین سائیده شده است.
ج- رینگ ها شکسته اند.
د- کف پیستون را دوده گرفته است.
ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند.
و- موتور، خیلی گرم است.
ز- روغن کاری، خوب انجام نمی شود.
ح- سوپاپ ها سفت هستند.

- اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید -در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید - واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید - فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید - با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید.

دود خروجی سیاه رنگ است، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - سوخت زیاد است.
ب- فیلتر هوا کثیف است.
ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است.
د- لقی سوپاپ ها کم است.
ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.
و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.
ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند.

- پمپ را تنظیم کنید - آن را سرویس کنید - پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید - سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید - آب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید - انژکتورها را سرویس کنید - کربن گیری شود

دود خروجی آبی رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- موتور روغن سوزی دارد.
ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.

- رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد - لاستیک های آب بندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید

دود خروجی سفید رنگ است ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف - انژکتورها معیوب اند.
ب- فشار تراکم موتور کم است.

- موتور زیاد گرم می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف-مقدار اب موتور کم است.
ب- پمپ آب خوب عمل نمی کند.
ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.
د- ترموستات خوب عمل نمی کند.
ه- واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.
و- رادیاتور گرفتگی دارد.

- اندازه ی آب را کامل تنظیم کنید - محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و آن را در صورت فرسودگی تعویض کنید - پمپ را تنظیم کنید .

موتور نامنظم کار می کند ، موارد ذیل را بررسی کنید:

الف- اسبک ها خوب کار نمی کند.
ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند.
ج- شانه گاز گیر می کند.
د- محور رگلاتور گیر می کند.
ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد.
و- فنرهای رگلاتور شکسته است.
ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست.
ح- دور ارام منظم نیست.

-روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید - سوپاپ های آن خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد - ان را با روغن روان کنید - ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید -بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود - دور آرام را با پیچ تنظیم میزان کنید.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:31

مقدمه
استفاده از مولدهای برق بصورت موازی بدلیل مزایای آن همواره مورد توجه بوده است ولیکن بدلیل پیچیدگی های فنی و هزینه های ریالی تا پیش از این بیشتر در ارتباط با مولدهای با قدرتهای بالا از آن استفاده میگردید .
در گذشته بدلیل محدودیتهای پیشرفت تکنولوژی و نبودن لوازم و ابزار جدید که عمدتا بر مبنای سیستمهای میکروپروسسوری اخیرا عرضه گردیده است مشکلاتی وجود داشته که به برخی از آنها اشاره میگردد :
1- هزینه ساخت تابلوهای کنترل و اجزا آن بسیار گران و فضای مورد نیاز آن زیاد بوده است .
2- بدلیل تعدد اجزا نصب سیستم دارای پیچیدگی زیاد بوده و هزینه و زمان زیادی را صرف مینموده است .
3- بدلیل کیفیت عملکرد دیزلها و ژنراتورها و عناصر کنترلی سیستم امکان تنظیم دور ، تنظیم ولتاژ ، پخش بار و سنکرون نمودن آنها بسادگی امکان پذیر نمیگردید .

بجهت استفاده از مزایای مولدهای برق موازی و حل محدودیتهای آن گروه مهندسین رعد اقدام به ارائه مجموعه های کامل نیروگاهی شامل مولدهای برق موازی بهمراه کلیه ملحقات و تابلوهای کنترل مربوطه با توجه به دستاوردهای جدید تکنولوزی سازندگان معتیر دنیا بصورت یکپارچه نموده است .

مزایای مولدهای برق موازی
برخی از قابلیتهای مربوط به موازی کردن مولدهای برق شامل افزایش قابلیت اطمینان مجموعه ، قابلیت توسعه ، انعطاف پذیری بیشتر ، نگهداری و سرویس آسانتر و بهینه نمودن هزینه ها میباشد .

قابلیت اطمینان
مفهوم جایگزینی در موازی نمودن مولدهای برق موجب ایجاد قابلیت اطمینان بالا در کاربردهای مهم و حساس میباشد . برای مثال اگر قابلیت اطمینان یکدستگاه دیزل ژنراتور را 98% در نظر بگیریم در صورت استفاده از N+1 دستگاه قابلیت اطمینان 99.96% و در صورت استفاده از N+2 دستگاه قابلیت اطمینان 99.999% خواهد بود .( N تعداد دستگاههای موازی با توان معادل دیزل ژنراتور اولیه میباشد) در ترکیب بندی موازی در صورتی که یکی از دستگاهها دچار مشکل فنی شود ، بارهای با اولویت زیاد توسط سایر دستگاهها تامین میگردند . در حالت معمول با توجه اینکه بارهای مصرفی شامل قسمتهای با اولویت زیاد و قسمتهای با اولویت کم میباشند بدون اضافه نمودن هزینه ناشی از خرید دیزل ژنراتورهای اضافی برای جایگزین نمودن میتوان با منظور نمودن مفهوم اولویت قابلیت اطمینان تامین بار را بالا برد .

قابلیت توسعه
در هنگام برآورد قدرت معمولا در نظر گرفتن مسائل ناشی از توسعه در آینده کار بسیار دشواری میباشد . در صورتی که مسئله توسعه آتی بیش از اندازه مورد توجه قرار گیرد این امر موجب سرمایه گذاری اولیه زیادی خواهد شد و در صورتی که این امر مورد توجه قرار نگیرد در آینده هزینه های تعویض دستگاه بسیار گران خواهد شد . در موازی نمودن مولدهای برق امکان توسعه آتی در هر مرحله وجود دارد .

انعطاف پذیری
استفاده از چند دستگاه دیزل ژنراتور موازی امکان حمل و نقل آسانتر و چیدمان با انعطاف پذیری بیشتری را در محل نصب دارد و هنگام نصب در طبقات نیز امکان توزیع بار در محدوده بزرگتری را محیا مینماید . بار مصرفی یک دستگاه بزرگ میبایستی از 30% توان نامی آن کمتر نباشد در حین استفاده از یک دستگاه بزرگ و در شرایط کم باری نیاز به دستگاههای بار مصنوعی و یا خاموش کردن دستگاه جهت جلوگیری از بروز صدمه به آن میباشد که این مورد در ارتباط با مولدهای برق موازی از طریق خاموش کردن اتوماتیک یک و یا چند دستگاه صورت میپذیرد و نهایتا منجر به کم شدن استهلاک کل سیستم میگردد.

سرویس و نگهداری
هنگام استفاده از چند دستگاه موازی در هر زمان امکان خارج نمودن یک یا چند دستگاه جهت انجام سرویس و تعمیرات احتمالی بدون ایجاد وقفه در تامین بارهای با اولویت زیاد وجود دارد . این قابلیت باعث زیاد شدن قابلیت اطمینان و کم شدن هزینه های ناشی از تامین برق جایگزین در هنگام سرویس دستگاهها میگردد . کیفیت بالا و قیمت تمام شده بهینه دیزلهای مورد استفاده در دیزل ژنراتورهای با قدرتهای 600-300 کیلووات معمولا بدلیل کاربرد در ماشین آلات نقلیه و ماشین آلات صنعتی معمولا در تعداد زیادی تولید میشوند . بدلیل تولید زیاد و شرایط رقابتی سازندگان این دیزلها دارای کیفیت بالا و قیمت تمام شده بهینه میباشند و دارای حداقل هزینه های سرویس و نگهداری در آینده میباشد . در منحنی ذیل این مطلب کاملا مشخص گردیده است .

کیفیت بالا و قیمت تمام شده بهینه
دیزلهای مورد استفاده در دیزل ژنراتورهای با قدرتهای 600-300 کیلووات معمولا بدلیل کاربرد در ماشین آلات نقلیه و ماشین آلات صنعتی معمولا در تعداد زیادی تولید میشوند . بدلیل تولید زیاد و شرایط رقابتی سازندگان این دیزلها دارای کیفیت بالا و قیمت تمام شده بهینه میباشند و دارای حداقل هزینه های سرویس و نگهداری در آینده میباشد . در منحنی ذیل این مطلب کاملا مشخص گردیده است .

امکانات ویژه
در مولدهای برق موازی امکانات ویژه ذیل بنابر شرایط کار و درخواست استفاده کننده وجود دارد : موازی با برق شهر مولدهای برق موازی امکان عملکرد موازی با سیستم برق شهر توزیع شده از طریق یک و یا چند پست را دارند . مزایای ویژه کارکرد موازی با برق شهر بشرح ذیل میباشند :


1- عملکرد مولدهای برق موازی بعنوان اضطراری :
در این حالت در صورت بروز مشکل در شبکه برق شهر مولدهای برق موازی وارد مدار میشوند و برق مصرفی را تامین مینمایند . در صورتی که برق شهر مجددا وصل شود ابتدا مولدهای برق و برق شهر موازی میشوند و پس از مولدهای برق موازی از سیستم خارج میشوند بنابر این از دید مصرف کننده فقط یکبار قطع برق هنگام رفتن برق شهر دیده میشود و بازگشت برق شهر حس نمیشود .
2- عملکرد مولدهای برق موازی بهمراه برق شهر- دائم کار :
در این حالت برق مصرفی توسط مولدهای برق موازی و برق شهر هر کدام بمیزان تعریف شده و همزمان صورت میپذیرد
3- عملکرد مولدهای برق موازی بهمراه برق شهر- پیک بار :
در این حالت برق مصرفی توسط برق شهر تامین میگردد ولیکن در هنگام اوج بار که در زمان مشخص و یا با شرایط بار مصرفی مشخص تعیین میگردد مولدهای برق موازی جهت جبران کسری آن وارد سیستم میشوند .
شبکه مصرف و توزیع خاص
در صورتی که توان مصرفی بالا باشد امکان دسته بندی مولدهای برق و موازی نمودن چند مرحله ای با توجه به بار مصرفی وجود دارد . شکل زیر نحوه اتصال 14 دستگاه دیزل ژنراتور جهت تامین 25.4 مگاووات برق مصرفی را نشان میدهد (این نمونه واقعی اجرا شده میباشد )

توزیع بار هوشمند
سیستم کنترل مولدهای برق موازی امکان توزیع برابر و یا دلخواه بار اکتیو و راکتیو مصرفی و یکسان نگهداشتن ساعت کار دیزلها را بصورت هوشمند دارد . ارتباط با انواع شبکه های کنترلی سیستم کنترل مولدهای برق موازی در یک محیط باز امکان تبادل اطلاعات با هر نوع کنترلر ، PLC ، PC ، HMI ، SCADA و ... را جهت نمایش و ذخیره و ورود اطلاعات و صدور فرامین مورد نظر را دارد . شکل زیر نشاندهنده برخی از این قابلیتها میباشد .

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:37

اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید بسیار مهم است که از آنچه در [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] شما وجود دارد مطلع باشید. گاهی اوقات آب آشامیدنی دارای آلودگی های شیمیایی ، باکتری ها و فلزات سنگین است. اکثر مردم گمان می کنند که آب آشامیدنی آنها کاملا عاری از هرگونه آلایندگی است اما همیشه چنین نیست. تحقیقات نشان می دهد که در برخی از مناطق که میزان آلاینده های موجود در آب آشامیدنی بالاتر از حد مجاز است ، متوسط طول عمر ساکنین آن رو به کاهش است.برخی از آلاینده های موجود در آب و عوارض آنها

اغلب اوقات می توان اطمینان داشت که میزان این آلاینده ها در آب شهری بسیار ناچیز است. اما حتی اگر میزان این آلاینده ها در سطح بسیار ناچیزی باشد ، باز هم قرار گرفتن در معرض آنها در طولانی مدت می تواند منجر به نگرانی های جدی برای سلامتی انسان شود و آثار زیانباری برای بهداشت و سلامت شما داشته باشد.aراه حل چیست؟با استفاده از [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] می توان به سادگی کلیه این آلاینده ها را از آب آشامیدنی حذف کرد. نوشیدن آب خالص و تصفیه شده نه تنها به سلامتی پوست شما کمک کرده و نشانه های پیری را از آن دور می کند بلکه شما را از ابتلا به مشکلات بزرگتری که ممکن است برای سلامتی شما به وجود آید ، مصون می دارد.با تهیه و [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] مناسب می توانید از خانواده و فرزندان خود در برابر این آلاینده ها و سموم محلول در آب محافظت کنید.استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی روشی موثر برای ارتقای سطح کیفیت آب آشامیدنی است. بسیاری از آلودگی های موجود در آب مانند : نیترات ، فلزات سنگین ، کلر ، سختی آب ، ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها که گاه با چشم دیده نمی شوند و … توسط فیلترهای آب حذف می شوند. اما تمام سیستم های موجود در بازار به طور کامل موثر نیستند.در هنگام خرید این سیستم ها باید به بسیاری از نکات دقت کنید که در این مقاله برخی از آنها را ذکر می کنیم:حذف آلاینده های محلول در آب

مسلم است که مهمترین هدف شما ، حذف ناخالصی ها ، آلاینده ها و سموم حل شده در آب است و به همین دلیل است که قصد خرید یک آب تصفیه کن را دارید. جالب است بدانید که شایع ترین آلاینده ای که می بایست از آب آشامیدنی خود حذف کنید ، کلر و محصولات جانبی آن یعنی تری هالومتان ها (THMs) است.علاوه براین گازهای شیمیایی حل شده در آب (VOC) ، نیترات و سرب نیز می بایست از آب آشامیدنی شما حذف شوند. اما آیا فقط همین آلاینده ها در آب آشامیدنی شما وجود دارند؟ واقعیت این است که بسیاری دیگر از سموم و ترکیبات مضر ممکن است در منطقه شما وارد آب شده باشند که بدون آزمایش دقیق شیمیایی و فیزیکی آب قادر به شناسایی آنها نیستید. بنابراین بهتر است به دنبال یک محصول کامل باشید تا قادر به حذف تمامی ناخالصی های که می شناسید و یا نمی شناسید از آب آشامیدنی شما باشد.ضرورت استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگی

[برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]راهنمای خريد تصفيه آب مناسب و استانداردآنچه که خیال شما را کاملا راحت می کند ، یک آب تصفیه کن شش مرحله ای است که مجهز به فیلترهای زیر باشد:۱- [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] برای حذف ذرات معلق نظیر : گل و لای ، شن و ماسه ، ذرات ناشی از پوسیدگی لوله های آب ، زنگ آهن و …۲ –مرحله دوم ,فیلتر [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]: کربن بکار رفته در این فیلتر از جنس پوسته نارگیل با پوسته سفید جهت حذف کلر ، تری هالومتان ها و بیشتر مواد شیمیایی آلی موجود در حشره کش ها و آفت کش ها ,رنگ ، طعم و بوی آب , می باشد.۳-مرحله سوم , [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]: کربن بکار رفته در این فیلتر از جنس پوسته نارگیل با پوسته سفید جهت تکمیل عملکرد مرحله دوم و حذف مواد شیمیایی موجود در آب , می باشد . ساختار خلل و فرج این فیلتر برای حذف بالاترین میزان کلر و مواد سمی در نظر گرفته شده است . این فیلتر شامل دو لایه از جنس پلی پروپیلن جهت پیش تصفیه می باشد .۴-مرحله چهارم , ممبرین : عملکرد غشای ممبرین جهت حذف املاح مضر تا ابعاد ۰٫۰۰۱ میکروناز جمله مواد غیر آلی حل شده ، مواد آلی حل شده ، آلاینده های میکروبیولوژیکی از قبیلاندوتوکسین ها ، ویروس ها و باکتری ها و نیترات و نیتریت و فلزات سنگین مانند جیوه , آرسنیک , سرب , روی و… می باشد . ممبرین های با کیفیت بالا دارای استاندارد های NSF , ANSI بوده و املاح و مواد مضر را تا ۹۸ % حذف می کند .۵-مرحله پنجم ,فیلتر کربن خطی : کربن این فیلتر از جنس پوسته نارگیل جهت بهبود طعم ، بو و مزه آب, می باشد .۶-مرحله ششم , فیلتر بیو سرامیک مواد معدنی زرد : جهت تنظیم pH و بهبود طعم و مزه آب.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:37

سیستمهای تصفیه آب به روش اسمز معکوس ( RO ) – امروزه تکنولوژی RO جایگاه اصلی خود را در سطح جهان به عنوان مناسب ترین و کاملترین روش برای تولید آبی تمیز و عاری از آلاینده ها بدست آورده است.

این روش امروزه در بسیاری از کارخانه های بسته بندی آب و نوشابه و در صنایعی که به آب زلال برای تولید نیاز دارند مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم RO همچنین راه خود را به درون منازل مسکونی باز نموده و به عنوان یک سیستم تصفیه آب محبوب برای خانواده ها مطرح می باشد.

RO به سادگی تمیزترین و زلال ترین آب را عرضه می دارد. این سیستم فرآیندی است که در طی آن مولکولهای آب از یک غشاء (ممبران ) نسبتاً نفوذ پذیر با قطر ۰٫۰۰۰۱ میکرون بوسیله فشار آب عبور داده می شود. این غشاء صرفاً به مولکول های میکروسکوپی آب اجازه عبور داده و تمام آلاینده های موجود در آب را تصفیه می کند.

دستگاه های تصفیه آب به روش RO اسمز معکوس
دستگاه های تصفیه آب به روش RO اسمز معکوس
این سیستم تنها سیستمی است که می تواند آب را از آلاینده هایی مانند ویروسها ، باکتری ها ، آرسنیک، فلور، جیوه، نیترات، نیتریت ، میکروب ها، فلزات سنگین، تمامی فلزات رادیواکتیو و بسیاری موارد دیگر را تصفیه و جداسازی کند.یکی از مهم ترین عوامل آسیب زا که توسط سیستمهای RO از آب های آشامیدنی جدا می شود، نمک های کلسیم می باشد که در طی زمان باعث بیماریهای از قبیل : سنگ صفرا، سنگ کلیه، سخت شدن مفاصل و استخوانها، التهاب مفاصل و انسداد عروق می شود.

RO فلزات سنگین موجود در آب های آشامیدنی را که سبب بیماریهای آسیب زایی همچون : آب مروارید ، کاهش شنوایی ، دیابت ، چاقی و سرطان می شود تصفیه و جدا می کند .در نهایت در اثر این فرآیند میزان کلی مواد محلول در آب (TDS) کاهش یافته و آب اصطلاحاً سبک می شود

مقایسه دستگاه های تصفیه آب به روش RO با آب معدنی
در مقایسه دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس یا RO باید به نکات زیر توجه کرد

۱-آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا آب های معدنی در اروپا فقط یک هفته اعتبار دارند اما آب معدنی هایی که خرید میکنیم یک سال؟!
آب سالم آبی است که وقتی در یک ظرف قرار می گیرد و در یک محیط راکد مانند اتاق قرار می گیرد،ظرف ۴۸ ساعت بو می گیرد و شروع به گندیدن می کند.
خوب اکنون یک بطری آب معدنی بگیرید و داخل یک ظرف بریزید و کنار اتاق قرار دهید و ماه ها صبر کنید.با کمال تعجب می بینید که کوچکترین بویی نمی گیرد!!!
این درحالی است که دستگاه تصفیه آب خانگی بدون مواد نگهدارنده است .

۲-متاسفانه شرکت های بسته بندی آب های معدنی برای ماندگاری بیشتر آب های بطری،داخل آن به ازای هر یک لیتر،نیم میلی گرم فاوراید می زنند که این ماده بسیار نـگهدارنده و بدون بو می باشد و برای بدن انسان،بسیار خطرناک وسرطان زا است.
هنگامی که فلوراید وارد بافت بدن شما می شود،درون بافت قرار گرفته و آب خارج می گردد؛و بدن به طور خودکار دور آن لایه ی لزج محافظ ایجاد می کند که به مرور بافت های شما بزرگ تر می شود.
به همین دلیل است که صبح ها احساس می کنید بدن شما ورم کرده یا چاق شده اید.اصطلاحا بعضی ها می گویند آب می خوریم چاق می شویم! دلیل این امر وجود همین ماده (فلوراید) می باشد. این موضوع یکی از مهمترین مضرات آب معدنی است . آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب فلوراید بسیار پایینی دارد .

۳-رئیس سازمان تولید غذا و دارو نسبت به تولید آب معدنی در برخی از مکان های آلوده اعتراض کرد.هرچند در ایران منابع آب معدنی بسیاری (مانند چشمه های کوه های زاگرس و البرز) داریم اما متاسفانه در جاهایی نیز برای تولید این آب معدنی ها مجوز داده شده است که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند و چه بسا از آب های چشمه پر نمی شوند و نزدیک منابع آلوده کننده آب هستند.
اگر از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم همان آب لوله کشی با حذف املاح مضر در اختیار ما قرار میگیرد.

۴-رئیس سازمان تولید غذا و دارو هشدار داد:”در دمای بالا،مواد پلیمری بطری های پلاستیکی آب های معدنی آزاد می شود بسیار خطرناک است”. ضرر استفاده آب معدنی به مواد پلیمری بطریها بستگی دارد.
دستگاه تصفیه آب خانگی هیچ نوعی از مواد پلیمری را به آب اضافه نمیکند.

۵-به همین دلیل است که توصیه می شود از آب های معدنی استفاده نشود؛زیرا به جز خود آب که ناسالم است،صرفا نگه داری آن ها در بطری های پلاستیکی،سرطان زا و خطرناک است که برای استفاده از آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب خانگی ، نیاز به نگهداری آب در بطری نیست .

۶- صرفه اقتصادی با خرید یکبار دستگاه تصفیه آب خانگی است تا هر بار تعداد زیادی بطری آب معدنی.

۷- برخی از آبهای معدنی از میزان نیترات به نسبت بالایی برخوردار هستند و در برخی از آنها میزان نیترات چندین برابر استاندارد جهانی است ! اما کار اصلی دستگاه تصفیه آب خانگی کاهش میزان نیترات آب است .

۸- املاح در برخی از آبهای معدنی به نسبت زیاد است . شاید شما هم شنیده باشید که شخصی کهدارای کلیه سنگ ساز بود ، پزشک به او عدم استفاده از آب معدنی را تجویز میکرد . این درحالیستکه آب دستگاه تصفیه آب خانگی ، دارای املاحی مناسب جهت آشامیدن است .

با توجه به مطالبی که مطرح شد ، بهترین راه برای اطمینان از سلامت آب آشامیدنی ، استفاده از دستگاه تصفیه آب می باشد که البته خرید دستگاه تصفیه آب اصل پیشنهاد اصلی ماست.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 197 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:43

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 186 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:43

استفاده کنندگان و مشتریان باید این را بدانند که خریدن ایزوگام و نگهداری کردن از ان یکی از شرط های اصلی و اساسی در حفظ کردن کیفیت ایزوگام میباشد.

نکته ای که باید به آن توجه شود اول از همه بار گیری ونوع چیدن ایزوگام در وسایل نقلیه می باشد که بسیار مهم بوده و اگر بارگیری به طورغیر اصولی انجام گیرد باعث وارد امدن ضرر و زیان به تولید کننده وخریدار میگردد ، پس جهت جلوگیری از این خسارت می بایست در هنگام بارگیری دقت کرد که کف کامیون یا وسیله نقلیه صاف باشد وبدون بر امدگی وفرو رفتگی باشد و در رولهای ایزوگام بصورت خیلی فشرده بدون هیچ فاصله ای در کنار هم بارگیری شوند و قسمت انتهای بار رولها باید بوسیله یک طناب یا ایزوگامهای درجه ٢ محکم بشوند تا در طول مدت مسیر جابجایی صورت نگیرد، در صورتی که به این موارد توجه نشود رولهای ایزوگام روی هم ریخته می شوند و کتابی شده و غیر قابل استفاده میگردند.

نحوه انبار کردن ایزوگام

۱- رول های ایزوگام را باید به صورت عمودی در جهت فلش روی آن و در مکانی سرپوشیده با درجه حرارت ۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود .

۲- اگر که انبار کردن به شکل فوق میسر نباشد باید رول ها را بر روی پالت قرار داد و با فیلم رنگی پلی اتیلن آنها را پوشاند.

۳-این نکته را در نظر بگیرید که رول های عایق افقی بر روی هم ریخته نشوند وحتما بصورت عمودی انبار شود.

۴-توصیه می شود حداکثر زمانی که برای نگهداری عایق در انبار انجام می شود ۶ ماه در نظر گرفته شود نه بیشتر.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:43

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:46

شرکت در موارد زیر منحل می شود: 1- در مواردی که بر اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود هیأت مدیره مکلف است طبق ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت... هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:46

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:29

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:29

بيماري‌هاي ناشي از ساختمان گروهي از بيماري‌ها هستند كه به علت شرايط فيزيكي و رواني محيط كار ايجاد می شوند. يكي از اين بيماري‌ها، سندرم ساختمان بیمار یا [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید] است كه شامل مجموعه‌اي از علايم مانند تحريك غشاهاي مخاطي، سردرد، خستگي غير معمول، خشك، خارش پوست و تهوع است كه از نظر زماني با حضور در يك ساختمان خاص ارتباط دارند اما معمولا علت خاصی برای آن پیدا نمی‌شود.


علائم اين بيماري در دو گروه علائم تنفسي و علائم سيستم عصبي مركزي، شامل سردرد، تحريك گلو و بيني و چشم، سرفه‌هاي خشك و خارش دار، احساس سبكي سر، تهوع و اختلال در تمركز حواس و احساس بوي نامطبوع در محل كار دسته بندی می‌شوند.


شایع‌ترین علامت این بيماري در مطالعات مختلف متفاوت بوده است، در برخي منابع سردرد به عنوان فراوان‌ترين علامت ذكر شده است، اما در منابع ديگر ضعف و خستگي به عنوان شايع‌ترين علامت مطرح شده است. مشخصه اين علائم، ارتباط آن‌ها با محيط كار است، به طوري كه با ورود به ساختمان و يا اندكي بعد از آن علائم شروع مي‌شود و با خروج از ساختمان از بين مي‌رود. جهت تشخيص اين سندرم حداقل ۱ سال سابقه كار و و جود دو علامت به مدت ۱ ماه لازم است. فراواني اين بيماري در مطالعات مختلف، متفاوت گزارش شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]، فراوانی این بیماری در ساختمان‌های نوساز، ۳۰ درصد برآورد شده است.

در مطالعات مختلف عوامل گوناگونی به عنوان علت سندرم ساختمان بیمار مطرح شده اند، از جمله تهویه ناکافی، آلاينده‌هاي شيميايي از منابع داخل ساختمان، آلاينده‌هاي بيولوژيك، وسايل اتاق كار، از قبيل پرينتر، دستگاه كپي و ماشين‌هاي اداري ديگر، مواد ضدعفوني كننده، پاك كننده‌ها، حلال‌ها، فضاهاي كاري شلوغ، سروصدا، دماي نامتعادل، رطوبت نامناسب و نور ناكافي. شايع‌ترين عامل در برخي مطالعات دود سيگار و تهويه ناكافي ذكر شده است. اين سندرم سبب كاهش كارايي شاغلين، افزايش احتمال غيبت از كار و در نهايت كاهش بهره وري مي‌شود.
در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز پیرو تحلیل این بیماری، مطالعه ای انجام شد که نتایج آن نشان می‌داد علائم این سندرم موجب اختلال در عملکرد کارکنان و کاهش بهره وری آن‌ها شده بود.

جدول ذیل علائم رایج این سندرم میان کارکنان بیمارستان را نشان می دهد:


جدول دوم نیز علل ایجاد این سندروم میان کارکنان را پس از پژوهش های انجام شده نشان می دهد:

همانطور که در جدول دوم معلوم است، در بیمارستان شهید صدوقی یزد، پس از میزان سروصدا و کمبود فضا، آلودگی هوا، تهویه نامناسب، خستگی و خفگی هوا، هوای آلوده و محرک و احساس بوی نامطبوع از دلایل اصلی رواج علائم سندرم هستند.

بیماری سندرم ساختمان بیمار، سالانه به بسیاری از کسب و کارها، مشاغل و صنایع خسارت بسیاری از طریق کاهش کارایی کارکنان وارد می‌کند. به همین دلیل است که پیدا کردن راهکاری برای از بین بردن علل این بیماری از اهمیت بالایی برخوردارند.
یکی از راهکارهایی که برای این معضل وجود دارد، استفاده از سیستم تهویه و دستگاه‌های تصفیه هوای مناسب است. آلودگی‌ای که در محل کار جاری است، می‌تواند شامل ۲ دسته ذرات معلق مانند ویروس و باکتری و آلودگی شیمیایی و گازی، مانند دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد شود.
در محیط کار علاوه بر باز و بسته شده درها و پنجره‌ها و جاری بودن هوا که باعث ورود گرد و خاک و آلودگی هوای محیط بیرون به داخل می‌شود، رفت و آمد افراد و حضور افراد بیمار نیز باعث انتقال و پخش ویروس و باکتری در هوا می‌شود. به این ترتیب اگر یکی از کارکنان بیمار باشد، در صورت نبودن تهویه و یا تصفیه هوای مناسب، این بیماری به افراد دیگر نیز متنقل شده و در کل محیط کار فراگیر می‌شود.
هم چنین استفاده از ابزارآلات مخصوص کار مانند دستگاه‌های کپی و پرینت، باعث پراکنده شدن ذرات جوهر و رنگ در هوا می‌شود. فعالیت‌هایی مانند پخت و پز در ساعات ناهار نیز، باعث ایجاد آلودگی گازی مانند دی اکسید نیتروژن، گوگرد و فرمالدئید می‌شود.
بنابراین دستگاه تصفیه هوایی که برای محیط کار تهیه می‌شود، باید مجهز به فیلتر هپا برای تصفیه ذرات معلق و هم چنین فیلتر کربن اکتیو برای تصفیه آلودگی گازی و شیمیایی باشد. هم چنین ظرفیت هوادهی دستگاه تصفیه هوا باید متناسب با حجم محیط کار و تعداد کارکنان باشد. بر اساس استانداردهای انجمن تهویه تاسیسات آمریکا یا انجمن "اشری" یک دستگاه تصفیه هوا باید هوای کل محیط را ۲ بار در ساعت تعویض کند.
توجه به تمام این عوامل و انتخاب یک دستگاه یا سیستم تصفیه هوای مناسب می‌تواند به رضایت کارکنان و افزایش بهره وری محیط کار کمک کند.

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:29

پارامتر مکان دیزل ژنراتور اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است.

o فضای باز یا فضای بسته

o وجود سیستم تهویه

o قابلیت دسترسی آسان با فرض بر نکات ایمنی و امنیتی ،

o امکان سنجی از لحاظ نگهداری دیزل ژنراتور به صورت دایم یا موقت در مکان نصب،

پارامتر های انتخاب صحیح در نصب دیزل ژنراتور در مکان مورد نظر می باشد. شما می توانید با

رعایت این موارد بیشترین میزان امنیت و ایمنی را برای خود حاصل نمایید .

فرمول های زیر برای تبدیل واحدهای مختلف مربوط به دیزل ژنراتور بکار برده میشوند .

عنوان مثال توان دیزل ژنراتور استامفورد انگلیس مدل

به کمک این فرمول ها آنرا در واحدهای مختلف دیگر اندازه گرفت برابر94 کاوا است که میتوان TAD530GE

1KW= 1.341÷ HP

1HP = 1.341* KW

1KVA = 0.8 ÷ KW

1KW= 0.8 * KVA

1KVA = 1.44 ÷ A

1A =1.44* KVA

دیزل ژنراتور : نوعی ژنراتور است که به وسیله یک موتور که از سوخت دیزل استفاده می کند کار می

کند. از دیزل ژنراتور معمولا برای مصارف برق اضطراری در زمانی که شبکه سراسری قطع یا

زمانی که در دسترس نیست استفاده می شود ولی کاربردهای مصرفی دائم نیز دارند

منبع : [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 185 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:33

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 158 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:33

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

هنر ميهن يو...
ما را در سایت هنر ميهن يو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mihanu بازدید : 185 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:33